Malmö Night Skate

Eftersom jag skulle flyga till Malmö på semester ett par dagar med yngsta dottern så slängde jag med min inlinesutrustning i handbagaget. Jag passade på att testa Malmö Night Skate på fredagen.
 
Starten gick ifrån Folkets park med ett hundratal ansamlade intressenter på hjul. Halva styrkan verkade komma från Danmark, och mertalet av dessa hade klätt ut sig i peruker, lösnäsor, tighta brottartrikåer och andra fantasifulla utstyrslar.
 
På ett ställe var det fri fart i något hundratal meter annars var det ett väldigt snällt tempo.En runda på kanske ptjah 2,5 mil? Färden gick ut till Emporia där det var stopp för en paus och sedan rullade vi in mot de centralare delarna av staden igen, där de kvällsätande turisterna på uteserveringarna applåderade när vi susade förbi.
 
Ett helt ok lovvärt initiativ och tyvärr något vi är i total avsaknad av här uppe i den kungliga Hufvudstaden. Jag var lite förvånad över att inte fler hade tagit chansen att ta en sväng på sina hjul, förhållandena kunde knappast varit bättre med sol, värme och vindstilla.
 
Jag hade ingen kamera med men här finns ett klipp från Malmö Night Skates facebooksida som visar hur glada Malmöpolisen i alla fall är för det hedervärda uppdraget att få eskortera turerna. Befälsbilen dundrar The Final Countdown över de yttre högtalarna just som vi rullar in för pausen vid Emporia:
 
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151632449943528&set=o.391020110975149&type=2&theater
 
Och här är deras hemsida:
http://www.nightskate.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0